• Καρκίνος και Κύστεις ωοθηκών

img3Ο καρκίνος των ωοθηκών συμβαίνει όταν φυσιολογικά κύτταρα των ωοθηκών μετατρέπονται σε άτυπα και στη συνέχεια εξελίσσονται σε καρκινικά όπου και πολλαπλασιάζονται εκτός ελέγχου.                                                                                                                    Οι ωοθήκες είναι όργανα που αποτελούν μέρος του αναπαραγωγικού συστήματος της γυναίκας.                                                                                                                                      Ο καρκίνος των ωοθηκών εμφανίζεται πιο συχνά σε γυναίκες ηλικίας 40 έως 65, και σχετίζεται με το οικογενειακό ιστορικό αλλά και τον καρκίνο του μαστού.

Τα συμπτώματα του καρκίνου των ωοθηκών συνηθέστερα μπορεί να περιλαμβάνουν άτυπα γαστρεντερικά ενοχλήματα όπως: πόνο στο στομάχι συνεχή και διαρκώς αυξανόμενο, τυμπανισμός, αίσθημα γρήγορης πληρότητας μετά το φαγητό ή απώλεια της όρεξης, διαταραχές από το ουροποιητικό.

Όταν ο καρκίνος των ωοθηκών αρχίζει να αυξάνεται, μερικές γυναίκες μπορεί να αποδώσουν τα συμπτώματά τους αλλού. Αλλά, όσο ο καρκίνος αναπτύσσεται, τα συμπτώματα επιδεινώνονται.

Αυτά τα συμπτώματα μπορεί επίσης να προκληθούν από αιτίες εκτός του καρκίνος των ωοθηκών. Αλλά αν έχετε αυτά τα συμπτώματα, θα πρέπει να ενημερώσετε το ιατρό σας.

Εάν ο γιατρός σας υποψιάζεται ότι έχετε καρκίνο των ωοθηκών, θα προχωρήσει σε μία ή περισσότερες εξετάσεις:

• Υπερηχογράφημα ή άλλες απεικονιστικές εξετάσεις: Οι δοκιμές αυτές δημιουργούν εικόνες από το εσωτερικό του σώματος και μπορεί να αναδείξει μία νεοπλασία ή κάποια προκαρκινική κατάσταση (όγκοι οριακής κακοήθειας)
    • Εξετάσεις αίματος: Μια εξέταση αίματος που ονομάζεται «CA 125» χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στη διάγνωση του καρκίνου των ωοθηκών.
    • Χειρουργείο: Εάν οι κλινικές ενδείξεις και τα ευρήματα συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης καρκίνου ωοθηκών, ο μόνος τρόπος να γνωρίσουμε με βεβαιότητα αν μια γυναίκα έχει καρκίνο των ωοθηκών είναι να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση. Τις περισσότερες φορές, αυτό συνεπάγεται να κάνει μια χειρουργική επέμβαση που ονομάζεται «ολική υστερεκτομή με σαλπιγγοωοθηκεκτομή». Αν ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί σε άλλα κοντινά όργανα, ο γιατρός μπορεί να αφαιρέσει και εκείνες τις εστίες για τη σωστή αντιμετώπιση.

Για τις περισσότερες γυναίκες, η χειρουργική επέμβαση για την αφαίρεση του καρκίνου είναι το πρώτο μέρος της θεραπείας. Για το αν θα χρειαστεί περαιτέρω θεραπεία θα εξαρτηθεί από το στάδιο του καρκίνου, την ηλικία της γυναίκας, και άλλα ιατρικά προβλήματα της. Μερικές γυναίκες μπορεί να μην χρειάζεται καμία περαιτέρω θεραπεία μετά τη χειρουργική επέμβαση. Άλλες γυναίκες μπορεί να χρειαστούν περαιτέρω θεραπεία που περιλαμβάνει τη χημειοθεραπεία. Η χημειοθεραπεία είναι ο όρος που χρησιμοποιούν οι ιατροί για να περιγράψουν μια ομάδα φαρμάκων που σκοτώνουν τα καρκινικά κύτταρα. Συνήθως, αυτά τα φάρμακα χορηγούνται ενδοφλεβίως.

Αν θέλετε να μείνετε έγκυος, ενημερώστε τον ιατρό σας πριν τη θεραπεία. Η θεραπεία για τον καρκίνο των ωοθηκών συνήθως δεν επιτρέπει σε μία γυναίκα να μείνει έγκυος. Αλλά είναι δυνατόν να προσαρμόσουν τη θεραπεία έτσι ώστε η εγκυμοσύνη να είναι ακόμα δυνατή.

Μετά τη θεραπεία, θα πρέπει να ελέγχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να δούμε αν ο καρκίνος έχει επανέλθει. Θα πρέπει επίσης να προσέχετε για τα συμπτώματα που αναφέρονται παραπάνω, γιατί έχουν αυτά τα συμπτώματα μπορεί να σημαίνει ότι ο καρκίνος έχει επανέλθει.

Εάν ο καρκίνος επιστρέψει συνήθως η αντιμετώπιση είναι μέσω χημειοθεραπείας. Μπορείτε επίσης να χορηγηθεί στοχευμένη θεραπεία, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ανάπτυξης του καρκίνου.

Εάν υπάρχει ιστορικό καρκίνου ωοθηκών ή μαστού στην οικογένειά σας, μιλήστε με τον ιατρό σας. Μπορεί να υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την εμφάνιση του καρκίνου.

Κλείστε Ραντεβού με τον Ιατρό σας